Ana içeriğe atla

Güney Kore'de Burslu Eğitim -1-

Öncelikle bir başka ülkede eğitim görmenin zor olduğu kadar güzel yanları da var. Zor yanlarının içinde bambaşka bir kültürün içinde olmanız ve başınızın çaresine yine kendi başınıza bakmanız... Bunlardan önce elbette o ülkede olmanız gerek... Bunun için de başvuru yapmanız gerekli evrakları eksiksiz bir şekilde hazırlamış olmanız vb.

Güney Kore'de, G. Kore devleti bursu ile eğitim için (lisans veya yüksek lisans-Master veya Doktora-)öncelikle G. Kore elçiliğine gidip başvuru evraklarını almanız gerekli. İstanbul'da bulunan konsolosluktan da bu bilgileri edinebilirsiniz fakat, birkaç arkadaşımın yaşadığı deneyim üzerine Ankara'daki elçiliğin daha bilgili ve içerikli destekte bulunduğu kanısına vardık, sanırım elçilik bu konuda daha tecrübeli.

Türkiye'den daha önce ve genellikle G. Kore'ye eğitim için gidenlerin çoğu Kore dili ve edebiyatı okuyan öğrenciler iken şimdi diğer bölümlerden de gidenlerin arttığı belirtilmekte. Özellikle Kore eğitime çok destek veriyor ve eksiklikleri hızlı bir şekilde gidermeye çalışıyorlar. Özellikle mühendislik, fizik, kimya, biyoloji vb. bölümlerde teknik açıdan eksiklikleri, yine bu bölümlerde okuyan dünyanın çeşitli yerlerinden arkadaşlarımın dediğine göre yok denecek kadar az. Bu bölümlerden olanlar genelde laboratuvarlarda çalışıyorlar ve günlerinin çoğunu çalışarak geçiriyorlar. Eğitimin içeriği ve kalitesi konusunda çok birşey diyemeyeceğim, ama Kore'nin hızlı ilerlemesi göz önüne alındığında doğru yapılan birşeyler var diye düşünmemek de elde değil.

Başvuru için gerekli belgeler: (değişmiş olabilir, siz yine de elçiliğe danışın)
Diploma(ları)nızın aslı gibidir onaylı fotokopisi
Transkript
Referans mektubu
Niyet mektubu
Çalışma konunuz (emin olmamakla birlikte yüksek lisans için)
Başvuru formu
Sağlık raporu
İngilizce dil belgesi

Daha fazla bilgi için bkz. http://www.niied.go.kr/
Kore'de diğer burslar için bkz. http://seekscholarship.com/sch/category/korea/regular-govt-scholarships-in-korea/

G. Kore elçiliğinin bilgileri:
Kançılarya:Alaçam Sok. No.5, 06690, Çankaya, Ankara
Telefon: 468 48 21~23 – 467 74 49 – 427 17 43
Faks: 468 22 79
turkey@mofat.go.kr
Çalışma Saatleri: Pazartesi-Cuma 09:00-12:30 / 14:00-17:00

İkinci blog girişi, bursa kabul edildikten sonrası, G. Kore'de neler sizi bekliyor üzerine olacak... şimdiden Kore'de görüşmek dileğiyle...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
merhaba benim bi sorum olacak; eğer korede işletme üzerine yüksek lisans yapmak istesek acaba üniversite ortalaması çok önemlimi, önemliyse ortalamamızın kaç olması gerekir
Adsız dedi ki…
hayırlı akşamlar iktisat mezunuyum ve güney korede yüksek lisans yapmak istiyorum bunun için ne yapmam gerekli bana yardımcı olur musunuz
Adsız dedi ki…
ben Türkçe Öğretmenliği 2. sınıf öğrencisiyim kore de eğitim in çok kaliteli olduğunu duydum ve araştırmalar yaptım yüksek lisansımı kore de yapmak istiyorum bunun için neler yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim...
Adsız dedi ki…
Merhaba,
Güney Kore'de lisans eğitimi için verilen Korece dil eğitiminin dersleri Korece mi veriliyor yoksa İngilizce mi veriliyor?
anntemm dedi ki…
benim bulundugum kursta ilk kur ingilizce uzerinden yapildi, sonraki kurlar koreceydi!
mutluluk dedi ki…
merhabalar...blogunuz muhteşem teşekkürler..ben aralıkta toefl a giricem ancak 80 için çok da yüksek bir umudum yok toeic sınavını da denemek istiyorum. master için pusan nat.univ. politics and diplomacy istiyorum. toeic in geçerliliği toefl gibi mi? yoksa sadece iş inglzcesi olduğundan belli bölümler için mi geçerlidir?fikir verirseniz sevinirim..tşkler:)
Unknown dedi ki…
selam ben su ürünleri mühendisi olacağm ve mezun olnca yüksek lisansımı korede yapmak istiyorum acaba bu bölmle ilgli bşyler yapılabiliyor mu? haberinz var mı???
Adsız dedi ki…
ticarette okuyorum. 2 yıllık geçiş hakkım var kore için kullanabilir miyim geçiş hakkımı??
Adsız dedi ki…
merhaba ben egitim fakultesi mezunuyum turkce ogretmenligi guney korede egitim almak istiyorum hangi bolumlere basvurabilirim? bolum sinirlamasi var mi bir de bir yil bnan tum masraflariyla kaca mal olur (yemek barinma ulasim okul falan)bir de seulde okumak istiyorum tesekkurler
mooncrown dedi ki…
paylasımlarınız için tesekkur ederim ben korede calısmak ıstıyorum . elektrik bölümü meslek mezunuyum elektrik harıc iki meslegım daha var acaba kimlere baş vurmam lazım orada calısmam için simdiden tesekkur ederım
Manga & Fashion dedi ki…
merhaba ben bişi öğrenmek istiyorum bu belgelerde toefl yerine topik belgesi olsa farkeder mi çünkü bazı ünilerin başvuru şartlarında topik yazıyorda ? ^_^
Manga & Fashion dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bellehawk dedi ki…
iyigünler, 3 yıldır ingilizce öğretmenliği yapıyorum ve korede ingilizce eğitimine çok önem verildiğini biliyorum. İngilizce öğretim tekniklerinizi öğrenmek istediğim için masterımı korede yapmak istiyorum. Bu mümkün müdür?
Adsız dedi ki…
merhaba,ben kore'de güzel sanatlar üniversinde okumak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz, sanat okulları hakkında biraz daha bilgiye ihtiyacım var.

Tae
Adsız dedi ki…
İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu biri Kore de rahat iş bulabilir mi? Bu konuda yetersiz olduklarını da düşünürsek...
gamze dedi ki…
s.a dostlar..bende korede yüksk lisans yapmak istiyorum..ancak psikoloji üzrine nasıl yapılabilir..birde burs ordaki tüm ihtiyaçları karşılayacak miktar da mı?
Adsız dedi ki…
Merhaba ben lise 2. sınıf öğrencisiyim. üniversiteyi kore de okumak istiyorum. türkiyede ki üniv. lerden korede ki üniv.lere değişim öğrencisi olarak gitmek istemiyorum. üniversiteyi direk kore okumak istiyorum. Pusan Üniversitesinde çoçuk gelişimi okumak istiyorum. bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. lütfen
ashley dedi ki…
Merhaba.. Ben lise son ogrencisiyim.. Bu sene uni.sinavina giricem kismetse..ama burda okumak istemiyorum benim istegim korede okumak.. Kucuklugumden beri beni asyalilara benzetiler bu yuzden asyalilara ilgim vardi ve tvde kore dramalari gorunce koreyle ilgilenmeye basladim..ben meslek lisesinde okuyorum hemsirelik ogrencisiyim..ders notlarim iyi 4/5 staj yaptigim hastanelerden ve okuldan da referans mektubu aldim..yani bi cok sey elimde yalniz benim sorunum ing.belgesi.. Malum ulkemizde yabanci dil egitimi cok iyi degil..ozelikle meslek liselerinde.. İng kursunda A2 seviyesine kadar gittim sonra okul staj ve dersane yogunlugu arasina sigmadigi icin birakmak zorunda kaldim..simdi asil seyi soylemem gerekirse ben dil belgesi yerine kurstan aldigim belgeyi koysam olur mu? Sonucta gunluk konusmam var..ilk bir ay zorlansam da devami gelir dusuncesindeyim..temel duzey korecede biliyorum.. (hepsi temel ustune bisi ekleyememisim..)illa ileri seviyede ve sinav belgesi mi olmasi gerekiyo? Huuuhh.. Cok uzun yazmisim.. Kusura bakmayin lutfen.. Yazilarinizi okurken cok seyin cevabini buldum bi tek bunu bulamadim. Umarim cevap verirsiniz..hayatinizda basarilar.. Her sey gonlunuzce olsun :)
neymişim ki ben? dedi ki…
İyi gunler ben ingilizce sosyoloji okuyorum suanda bolumumun egitim dil ingilizcee olmasi nedeniyle iyi derecede ingilizcem var korede birseyler yapabilirmiyim diye dusunuyorum birde muslumanlara karsi tutumlari nasil.merak ettim de simdiden tesekkurler
Adsız dedi ki…
bir sorum olacaktı benim acaba üniversite değilde lise için burs imkanımız olabiliyor mu? yani liseyi türkiyede değilde direk güney korede okuma imkanı?
Unknown dedi ki…
Ben Hukuk bölümünü bitirip Kore"de lisans yapıp çalışabilir miyim? Ona göre karar vericem de :) şimdiden teşekkürler :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kore'de Ingilizce "takıntısı"

Bu aralar sık sık resmi işler peşinde koşturmam gerekti, dolayısıyla resmi ofislere giriş ve çıkışlarım oldu bolca. Aslında buraya ilk geldiğimden beri farkettiğim bir durumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Kore'de İngilizce öğrenimi ve Korece olmayan, Batıdan gelen herşeyin İngilizce olarak algılanması. Kore'de İngilizceyi düzgün konuşuyorsanız size hemen şu soruyu soruyorlar: "Siz Türkiye'de İngilizce konuşuyorsunuz öyle değil mi?" yada Türkçenin varlığını biliyorsa "Siz Türkçenin dışında İngilizce de konuşuyorsunuz Türkiye'de öyle değil mi?" Bu sadece Türklere sorulan bir soru değil, Polonyalı, Hollandalı, Finlandiyalı vb. arkadaşlarımın hepsinin karşılaştığı bir soru. Evet, biz kendi dilimizde konuşmuyoruz, öyle oturup İngilizce konuşuyoruz, Kürtçe konuşuyoruz... Yani Türkiye gerçeğinden o kadar uzak ki bu sorular, ironik geliyor insana bu sorular. "Abi bizim ülkemizde çeşit çeşit insan var ve biz onların kendi ana dillerinde konuşmalarına bi

Norebang nedir?

Norebang dünyada daha çok karaoke adıyla bilinen sosyal etkinliğin Korece karşılığıdır. Bang Korecede oda anlamına geliyor, nore ise şarkı, dolayısıyla Türkçe karşılığı şarkı odası oluyor. Bu yerler sabahın erken saatlerine kadar açık. Diyelim yurtta kalıyorsunuz, arkadaşlarınızla dışarıda zaman geçirdiniz ve yurdun son giriş saatini kaçırdınız (!) yada kaçırmış gibi yaptınız çünkü zaman öyle güzel geçiyordu ki ya yurdun son giriş saatini yada arkadaşlarınızla eğlenmeye devam etme şansını kaçıracaktınız. Hayat tercihlerden oluşuyor. Fakat hava da soğuk ve dışarıda zaman geçirmek istemiyorsunuz, e gece geç de oldu, öyleyse norebanga gidelim, hem eğleniriz, hem sıcak yer, hem de ucuz... Sabah yurt erken saatlerde açılıyor, açılınca yurda gider doğru düzgün dinleniriz diye düşünülebilinir, bu kısmı sadece hafta sonları için öneriyorum. Evde kalanlar için zaten böyle bir sorun yok! Norebang'ta bir kitap var, şarkı listesinden oluşuyor. Bu kitapta bulunan şarkıların kodları var ve makın