Güney Kore ulusal kimliğine değer verdiği gibi uluslararası arenadaki imajını da analiz edip kendi ulusal markasını yaratıyor. Kore Başbakanlık Ulusal Marka Oluşturma Kurulu (Korea Presidential Council on Nation Branding) (PCNB) bu konuda oldukça etkin bir şekilde çalışıyor. Bu kurulun çalışma ayaklarından biri de Kore'de eğitim gören öğrencilere yönelik. Bu grubun ismi Dünya Öğrencileri Kore'de (World Students in Korea). Ben de dünyanın çeşitli ülklerinden Kore'ye eğitim için gelen, yaklaşık 50 kişiden oluşan bu grubun içindeyim.
İlk kampımızı 23-24 Temmuz 2009'da yapmış olduk. Kore'nin önde gelen demir çelik fabrikası Pohang şehrindeki POSCO (포스고 -Pohang Steel Company),
Ulsan şehrinde bulunan Hyundai (현대- Gemi ve araba yapım fabrikaları), Kyung-ju (경주-Türkçe Kyongcu olarak okunuyor) şehrinde bulunan iki Buda tapınağını gezme şansını elde ettik. Öncelikle bu programa dahil olan tüm öğrenciler olarak kendimizi çok şanslı görüyoruz, bir yandan Kore'nin online elçisi olurken, diğer yandan da Kore'yi profesyonel rehberler eşliğinde gezme şansını da elde etmiş oluyoruz. Kore'nin kalkınma sürecini, tarihsel gelişimini, kültürel zenginliklerini yakından izlemenin yanı sıra, fotoğraf eğitimi, Google Kore yetkilileri birinden etkin blog oluşturma gibi çeşitli seminerlere katılma şansı da edinmiş oluyoruz. (İlk kampımızdan bazı görüntüleri aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.)
Grup olarak bir çok başka kampımız da olacak, tüm deneyimlerimi ve Kore'ye dair öğrendiklerimi sizinle burada paylaşacağım.
Şimdilik hoşçakalın!
Yorumlar