Kore'de eğitim gerçekten çok önemsenen bir konu. Bunun üzerine tarihsel anlamda bir gelişme yazısı yazmak planlarım arasında ve bunun içinde halkın eğitime nasıl yaklaştıklarını da, gerçek hayattan örneklerle açıklamaya çalışacağım. Fakat dikkatinizi hemen çekmek istediğim iki konu var, bir tanesi OECD'nin yaptığı çalışmalara dayanarak, Kore ve Türkiye üzerine iki karşılaştırma yaptım. Bir tanesi Kore ve Türkiye'de Lise sonrası eğitimde mezun sayısı. Ikinci karşılaştırma da iki ülkede üçüncül (yüksek eğitim) eğitimde öğrenci sayısına dair.İstatistikler 1998-2008 yılları arasını kapsıyor. 2010 tahminine göre Türkiye'de 76 milyon insan yaşıyor (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/tu.html). Kore'de ise 48 miyon civarı (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ks.html). [Aşağıda görülen iki grafik de OECD'nin (www.oecd.org)istatistiklerinden yararlanarak oluşturulmuştur.]
Bunun ardından Kore'nin gelişimine dair tarihsel bir yolculuk yapacağız. Bir ön-giriş olması amacıyla Kore'nin 60 yıllık bir ülke olduğunu ve gelişim atılımını 1960'larda yaptığını belirtmeliyim. Nasıl oldu da bu ülke kısa bir zaman içinde gelişmiş ülkeler arasında yerini aldı? Eğitim bu ülkede neden bu kadar önemli? Konfüçyus öğretisinin etkisi nedir? gibi sorulara özetle yanıt vermeye çalışacağım.
Bunun ardından Kore'nin gelişimine dair tarihsel bir yolculuk yapacağız. Bir ön-giriş olması amacıyla Kore'nin 60 yıllık bir ülke olduğunu ve gelişim atılımını 1960'larda yaptığını belirtmeliyim. Nasıl oldu da bu ülke kısa bir zaman içinde gelişmiş ülkeler arasında yerini aldı? Eğitim bu ülkede neden bu kadar önemli? Konfüçyus öğretisinin etkisi nedir? gibi sorulara özetle yanıt vermeye çalışacağım.
Yorumlar